להיות בהריון יכול להיות מתח; יוגה ומדיטציה יכולות לעזור

מאמר זה אוצר באמצעות הרפואה היומית, שנכתבה על ידי לוק סומפטר, עיתונאי בריאות ואיכות חיים מאנגליה. המאמר המקורי ניתן למצוא כאן .

 

אין זה סוד שאורח החיים המערבי המודרני מלא בגורמי לחץ נפשי, הנובעים לא רק מהאופן בו אנו חיים, אלא גם מהסביבה בה אנו חיים והעבודה שאנו מבצעים. נטל כזה לאורך זמן מתחיל להתבטא בתסמינים הנעים מכאבי ראש מגרים, בטן מוטרדת ובחילה ועד כאבי חזה קשים, פעימות לב מהירות וזיהומים. למעשה, אחד מכל חמישה אמריקאים חווה מה שנקרא “לחץ קיצוני”, המלווה בטלטולים, דפיקות לב ודיכאון.

 

לחיות עם לחץ למשך תקופה ממושכת אף פעם אינה בריאה, אלא שפעם אחת במיוחד כאשר הלחץ מסוכן עוד יותר, וכאשר האדם עשוי להיות רגיש עוד יותר, הוא במהלך ההריון של אמא לעתיד. הסיבה לכך היא שעליה ללהטט ללא הפסקה הן בדאגות שלה כמו גם בבעיותיה של ילדה שטרם נולד. איך עלי לאכול? באילו תרגילים עלי לעסוק? האם עברתי מנוחה נאותה? אלה רק מעטים מהבדיקות הבלתי פוסקות שעלולות לזרום במוח האם ביום-יום.

 

למרבה המזל ישנן מגוון שיטות שקיימות למלחמה במצבי לחץ בהריון; הם עדינים, לא פולשניים ומציעים תופעות לוואי חיוביות רבות. אך ראשית, בואו ונחקור את התהליכים הפיזיולוגיים המעורבים במתח ההריון ואת התוצאות הפוטנציאליות של לחץ מתמיד בשלב קריטי זה.

 

כיצד מתח משפיע על התינוק

 

מתח מסוים במהלך ההיריון הוא רגיל ונסבל כאחד, כמו התפרצויות הלחץ הקלות שרבים מאיתנו נתקלים בכל יום. אולם אם הלחץ הופך לסוגיה מתמדת, ההשלכות על האם והילד עלולות בסופו של דבר להזיק ולארוך טווח. לחץ מתמשך יכול לפגוע במאזן הכימיקלים במוח המנהלים מתח, מה שמביא דלקת ומוביל לבריאות ירודה בהריון אצל האם ובעיות התפתחותיות עם ילדה. בחלקו זה קורה מכיוון שהעובר מגיב לגירויים החיצוניים המשפיעים על האם באותה מידה.

 

“כאשר אמא נלחצת, מתרחשים מספר שינויים ביולוגיים, כולל העלאת הורמוני לחץ והגדלת הסבירות לזיהום תוך רחמי”, ד”ר פתיק וודהווה, פרופסור למדעי ההתנהגות, מיילדות וגינקולוגיה באוניברסיטת קולג ‘קנטאקי. לרפואה, נאמר ל- WebMD . “העובר בונה את עצמו לצמיתות כדי להתמודד עם סוג כזה של מתח גבוה, וברגע שהוא נולד עשוי להיות בסיכון גדול יותר לקבוצה שלמה של פתולוגיות הקשורות במתח.”

 

pregnant-yoga.jpg מאמר מאת מוסיף כי לחץ במהלך ההיריון עשוי אף להגביר את הסיכון להפלה בקרב נשים המצפות. המחברים כתבו כי האשם מאחורי השפעות אלה הם הורמוני לחץ, כמו קורטיזול ואדרנלין. למרות שבדרך כלל הם עוזרים לנו להתכונן לסכנה, אנשים הלחוצים כרוניים שומרים על ההורמונים, שבסופו של דבר מתחילים “לגרום להרס בגופנו.” בתורם, הורמונים אלה יכולים להשפיע על התפתחות המוח של התינוק, כתבו.

 

“לחץ אימהי כרוני או קיצוני עלול לגרום גם לשינויים בזרימת הדם לתינוק, מה שמקשה על נשיאת חמצן וחומרים מזינים חשובים אחרים לאיבריו המתפתחות של התינוק. בנוסף, אמהות לחוצות באופן כרוני או קשה עלולות לחוש מוצפות ועייפות, מה שעלול להשפיע על תזונתם ועל הרגלי השינה ועל עקביות הטיפול בטרום לידתי. כל הגורמים הללו עשויים לעזור להסביר כיצד לחץ אימהי במהלך ההריון יכול להשפיע לטווח הארוך על הילד שטרם נולד. “

 

כמה מהדרכים העדינות והיעילות ביותר לאמהות בהריון לתקן רמות סטרס שעלולות להזיק הן באמצעות בתי הספר העתיקים למדיטציה ויוגה.

 

איך המדיטציה מסייעת

 

מדיטציה היא משמעת שנחקרה בכבדות, בעלת השפעות יותר מבטיחות בכל הקשור להקלת מתח וחרדה. במאמר אחד שכותרתו “תוכניות מדיטציה לסטרס ופסיכולוגיה פסיכולוגית”, למשל, סקרו מחברים 47 מחקרים בהם השתתפו 3,595 משתתפים, ומצאו שתוכניות מדיטציית המיינדפולנס שיפרו חרדה, דיכאון, כאב, לחץ / מצוקה ואיכות חיים הקשורה לבריאות הנפש. .

 

מאמר של המכון הבודהיסטי להארה, בינתיים, קובע כי מעבר להקל על בריאות האם, המדיטציה יכולה גם לקדם את בריאות ההריון ובסופו של דבר להשפיע על התנהגות התינוקות. המחקר, שבוצע בבית החולים המלכה אליזבת ‘בהונג קונג, כלל 64 נשים סיניות בהריון שגויסו להתערבות ו 59 ששימשו כקבוצת ביקורת. מספר מדידות הכוללות קורטיזול מדם טבורי וקורטיזול רוק לתינוקות הצביעו על מצבם הבריאותי החיובי של הילודים מקבוצת ההתערבות, והראו כי מדיטציה לפני הלידה יכולה להשפיע על בריאות העובר. תינוקות מקבוצת ההתערבות הראו גם מזג טוב יותר בגיל 5 חודשים.

 

החוקרים סיכמו “השפעות חיוביות של מדיטציה לפני לידה על התנהגויות תינוקות” והמליצו ל”ספקי טיפול בהריון … לספק מדיטציה לפני הלידה לנשים בהריון. ”

 

YOGA HELPS, TOO

 

יוגה הוכיחה גם את היכולת להרוות מתח ולהביא להרפיה מועילה, ומספקת שחרור לגוף ולנפש כאחד. היתרונות הבריאותיים שלו כוללים הפחתת מתח, שיפור הכושר וניהול מצבים כרוניים כמו לחץ דם גבוה ומחלות לב. התרגול עשוי לעזור גם בהקלת דיכאון, כאבים, חרדות ונדודי שינה.

 

מאמר אחד משנת 2014 פירט מחקר על ההשפעות של תרגול יוגה לפני הלידה . הנערך באוניברסיטת מנצ’סטר והראה כי נשים שהשתתפו בשיעור יוגה בעקביות במשך 8 שבועות חוו ירידה בחרדה. החוקר הבכיר ומורה ליוגה פרופסור ג’ון אלפין אמר בהודעה לעיתונות כי היוגה “משלבת טכניקות הרפיה ונשימה עם תנוחות הניתנות להתאמה לנשים בהריון. נשים רבות בוחרות לעסוק ביוגה במהלך ההיריון שלהן, אולם זהו הדיווח העולמי הראשון על ההשפעות של מפגשים יחידים ומרובים של יוגה לפני לידה “

 

“התוצאות מאשרות את מה שרבים שלוקחים חלק ביוגה חשדו במשך תקופה ארוכה”, המשיך אלפין. “קיימות עדויות לכך שיוגה יכולה להפחית את הצורך בשיכוך כאבים במהלך הלידה ואת הסבירות ללידה במקרה חירום ניתוח קיסרי . ”

 

לוק סומפטר הוא עיתונאי בריאות ובריאות מבריטניה. הוא פעיל וסופר ברפואה טבעית המבקש לשפוך אור על ההעצמה שאנשים משיגים כשהם לוקחים בריאות לידיים שלהם. לוק ייסד את מוצא הבריאות הטבעי נוריש כדי להפיץ את המידע המשנה את החיים לעוקביו.

 


epd_ebook

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה